ruch a świadomy ruch to duża różnica

Wewnętrzna Równowaga – cz.5

 Więc my cały czas komunikujemy się z tym co jest na zewnątrz poprzez ruch i ruch  jest naszym sposobem na komunikację do środka.    Jestesmy caly czas ruchem.

Jeżeli zanurzymy nasza świadomość w tym ruchu to będziemy zwracać dzięki temu uwage na to co jest tak naprawdę najistotniejsze czyli na życie, które cały czas przez nas płynie.

 

         Bardzo często też nasza strategia przetrwania jest to że my sie zamrażamy żeby nie 

         czuć, żeby nie doświadczać, żeby udawać że nas nie ma i często w tym pozostajemy.

         Wiec zeby wrócic do życia, wrócić do doświadczania potrzebujemy naszą uwage 

         skierować do wewnętrznego ruchu.

 

        I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz to pozwolic sobie na czucie, na emocje.

        Emocje to energia w ruchu.

       

I kiedy patrzymy na dzieci to one wyrażają emocje całym swoim ciałem i zauważcie też, że u dzieci emocje zmieniają się bardzo szybko , ich układ nerwowy dopiero uczy się reakcji.

Natomiast to, że one sobie pozwalają doświadczać te emocje całym ciałem też ułatwia im puszczanie tego .

Bo taka prawdziwa emocja to jest impuls, który trwa chwile, natomiast my przez nasze strategie uczymy się to w sobie zatrzymywać przez to często pozostajemy w tych stanach dłużej.

 

Często jest tak rodzice mówią:     NIE KRZYCZ TAK GŁOŚNO jak się cieszysz….

albo: CHLOPAKI NIE PLACZA,,,,

albo , ze wogóle pokazywanie emocji to jest pokazywanie swojej słabości więc lepiej jest udawać że wszystko jest dobrze niż pokazać prawde o sobie bo wtedy ktoś nas może zranić.

I takie przekonania zaczynają nami dominować, wchodzimy w świat dorosły gdzie zakładamy te maski, czesto zupełnie nieświadomie no i przez to blokujemy przepływ emocji przez ciało i tracimy z nimi kontakt. 

Może tak być, że odcinamy w ogóle kontakt czyli odcinamy się od czucia, jesteśmy wycofani z życia i wszystko jest nam obojętne.

Może tak być, że czujemy dużo emocji w ciele, natomiast nie wiemy jak sobie z nimi poradzić i one nas zalewają.

Ja to bardzo dobrze znam ze swojego życia. Miałam okresy w których totalnie to co czułam w środku wyraźnie utrudniało mi życie a ja nie umiałam sobie z tym poradzić.

Bardzo często kiedy czujemy jakieś emocje sięgamy po coś co będzie nam dawało możliwość jakiejś odskoczni i albo jest tak, że płyniemy w jakieś używki ( alkohol, papierosy, narkotyki, jedzenie ) albo w nadmierne czynności ……..

Np. zaczynamy bardzo dużo gadać,  albo dajemy się pochłonąć hobby / pracy co też sprawia, że przestajemy mieć kontakt ze sobą.

Próbujemy sobie dostarczać takich wrażeń, które sprawiają skok adrenaliny do góry  i wtedy mamy wrażenie, że żyjemy, że czujemy ale cały czas potrzebujemy tych bodzcow  do tego żeby coś poczuć. I to też jest sposob na uciekanie od tego co może nie jest przyjemne i atrakcyjne np. ból, smutek, strach.

 

Bardzo fajna i metoda która mnie latami służy jest doswiadczanie emocji w ruchu. To jest bardzo skuteczna metoda regulująca efekt wewnętrznego napięcia.

Należy wiedzieć że ruch a świadomy ruch to duża różnica.

 

      

       Przyklad:

 

      Jesteś zdenerwowany i idziesz pobiegać

 

      Na tym przykładzie wytłumaczę na czym polega ruch jak bieganie, pływanie, jazda na

      rowerze, siłownia…. na pewno przyjdzie ten moment kiedy poczujemy przyjemność 

      po tym jak my wprowadziliśmy energie w ruch, jak daliśmy jej ujść. Natomiast ten 

      sposób nie sięga do przyczyny tego problemu. Czyli tego dlaczego ja tak sie denerwuje, 

      dlaczego wyprowadza mnie to z równowagi…

    

      I tutaj chce powiedzieć o różnicy między ruchem a świadomym ruchem, ale 

      nie w kontekście tego, że jeden jest lepszy a drugi gorszy tylko tego że, każdy z nich

      daje nam inne możliwości o których warto wiedzieć.  C.D.N.

 

Studio Zen ma w ofercie narzędzia które mogą ułatwić i uprzyjemnić Twój proces.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry